Sommarlov!

Denna veckan har inte varit som alla andra veckor. Denna veckan slutar vi skolan.

I måndags åkte vi på studiebesök på Bjertorp och var där hela dagen. Stod ute och kollade på demo ruto, vall försöken och körde lite med gps. När jag väl kom hem igen var min näsa pionröd och då hade solen inte ens skinit hela dagen. Jösses vad man är känslig. Det var en trevlig dag och man får vara glad varje gång man får vara ute just nu.

Igår var sista skoldagen. Då var det föreläsningar men jag tror min skalle var inställd på sommarlov för det var så svårt att sitta still! Solen sken och det var riktigt toppen väder ute. Inte vill man väl sitta inne då? Som tur var höll vi inte på längre än till 2. Tog en fika efteråt ihop med lite trevligt folk innan vi begav oss till mormor och morfar (där det blev lite mer fika) Vi gjorde oss iordning och mötte upp resten av festgänget kl 6 i Grästorp.

Meningen var en avslutningsfest där vi ettor skulle sparka ut tvåorna. Tyvärr kom det inte så mycket tvåor vilket var en liten miss. I Grästorp hade de bokat spökhuset. Haha, såhär i efterhand är det skrattretande hur uppstressad man blir och hur mycket man trissar upp varandra. Vi satt där på bänkarna och småfnittrade mest hela tiden innan det var dags att en och en gå en lite tur och bli riktigt skrämda. Jag och Petra gick ihop. Då alla hade kommit tillbaka begav vi oss till Tobias i Floo för att grilla och kvällen bjöd på jummet väder och mycket skratt. Tackvare underbara Therese kom vi hem på natten runt halv 2. Skönt att få gå och lägga sig i sin egna säng.

Känns inte som en onsdag idag. Ligger ute i solen och bara gottae. Ska göra det en stund till iaf. Ikväll blir det fältvandring, inte helt fel.


Kommentarer
Postat av: Elin

Det var kul att ni var några ettor där!:D

2010-06-09 @ 21:40:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0