Fototips..

Då jag satt här på morgonen trillade jag in på NEVNARIENs blogg och hittade inlägg som handlade om fototips. Hon förklarade de olika sakerna med bländare och slutartid. Vad hände, jao jag fick plocka fram min kamera och börja exprimentera.

Tog massa kort, ändrade, tog massa kort igen. Det svåra är att jag inte kommer komma ihåg allt detta så jag får nog plugga på och läsa hennes inlägg om och om igen. Får även plocka frm min egna manual till kameran och ge det ett försök.

Här ser ni 4 bilder, det är samma motiv, samma bakgrund (ett fönster) men olika inställningar. (Jag har inte gjort någonting i Photoshop utan bilderna är orginal!)




Motivet kasnke inte är det bästa, finaste och det man kan ha användning för men jag tyckte man så de olika inställningarna bra här. Önskar det var gnistrande sol ute så man kunde ta bilder på snön och verkligen exprimentera men det får bli någon annan dag.

För att läsa hela Nevinariens inlägg om fototips klicka här!


Kommentarer
Postat av: Elin [ n e v n a r i e n ]

sv: åh vad roligt att det var till hjälp! :D

klart det är okej :)

2010-01-04 @ 16:10:10
URL: http://nevnarien.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0