Tisdag

Tsdag idag. Finns inte ord för hur trött jag var då klockan ringde 7. Ställde om den flera gånger som tur är med bara 5 min mellanrumm.. Hade aldrig kommit ur sängen annars. Duschade och sen iväg till Lockerud. Där väntade fyror och treor. Tisdag är en bra dag., bara treor och fyror. De är på något sätt lättare än femmor och sexor. Dock tjattrar de som hönor! Och sista klassen är det så svårt att få dem förstå att jag kan inte hjälpa ALLA på en gång!

Har en lektion med treor kvar. Skönt att komma hem för gott vid 2. Fast sen ska jag iväg och träna. Ska till ridhuset med Marilla. Känns inte riktigt som jag borde det men vad gör man då tävlingen är på söndag? Vill ju kunna vara med. Måste ta mig i kragen i em och tänka på flera saker:
'
Hålla still händerna gör jag det brukar jag ju kunna tänka på att sitta still också
- Sitta still och djupt Hon är ju inte direkt lätt att sitta på men med övning ska det gå en dag. Kom på sist att jag kunde sitta hela vägen bak mot bakstycket på sadeln...
- Tänka lite mer på mig själv är så lätt att försöka vara alla till lags i ridhuset vilket gör att jag får svänga, stanna och hela tiden ha koll runt om. Anette sa till mig en annan gång att andra också får ta hänsyn, jag får också rida.

Tänker jag på allt detta och gör mitt aldra bästa så ska det nog gå bra. Sen kan man ju hoppas att Marilla är på lika bra humör som både lördag ochsöndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0