4/11 2008

Kan inte sova, inte för att klockan är så där jätte mycket men jag är verklign trött. Tog en kopp te förut vilket jag inte skulle gjort, men nu är det bara att inse sitt misstag.

En tanke slog mig gå jag låg där brevid A. Tänk om jag inte ens vill bli veterinär. Läste en frågeställning förut, en sak kom upp "Jag kom in men nu vet jag inte om det är detta jag vill bli" Så vill inte jag känna. Jobbade hos Olle idag och nu känner jag så, vet inte om veterinäryrket är ämnat för mig. Kanske körde jag fast i tanken redan i tidiga tonåren och säger man en sak är det lätt att bara köra vidare på den.

Finns faktiskt mycket annat jag kan tänka mig, men att jobba med det hela livet, det är en annan fråga.

Agronom kanske, rådgivning, varför inte ekonomi - hjälpa bönder att komma på fötter eller planera utbygnaden - vem vet.

Kanske att jag ska ta mig en riktig funderare en gång för alla och inte vara så jävla stolt utan erkänna att jag faktiskt kan ändra mig.

Jo en annan sak, jag hoppas verkligen att vad jag än väljer att göra så ska jag och A kunna vara tillsammans. Tänk om man kunde se 10 år frammåt så jag vet vad som vore rätt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0