Ett år går så fort.

Hemma igen. Hemma, trött och mätt. Varm kanske man kan lägga till eftersom det har varit en bristvara idag. Började med två studiebesök på förmiddagen idag. Bara jag Helena och en klok man till som hade tagit termobyxor på sig, det var skönt!! Frös inte på plats, vi rörde oss rätt mycket ochblev inte stilla långa stundr vilket hjälpte till att hålla värmen uppe. Fick se massa massa djur på ena stället, rikigt köttdjur. På det andra stället var det mycket mindre! Ca 40 dikor som endsat avnändes för avel. De djuren hon födde upp gick de flesta som avelsdjur innom köttraserna. Fast jag inte kan så mycket om kött raser så fattade även jag att de djuren var något speciellt så fina som de var.  Kasnke kan man ha bara en liten besättning, om det handlar om köttdjur.
Gillade upplägget på dagen då vi åkte till den stora gården först och den lilla gemytliga efter.

Har föresten gillat upplägget på hela detta kurstillfället. Det har varit intensiva dagar och jag är verkligen super trött nu men det har varit bra och givande dagar. Kul att träffa dessa underbara människor som är med och jag hoppas det kan komma igång lite disskutioner på vårat forum..

Idag är det den 20 januari, en speviell dag. Ja fundera på varför ni :)

Kommentarer
Postat av: Ida

Ja misstänker dä kanske kan vara en årsda som d å din pojk har kanske ;)

2010-01-21 @ 08:59:01
URL: http://idajohnsson86.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0