Årsresumé för 2008

Årsredovisning

januari
* vi bor första månaden i torpet och får det mesta iordning
* familjen åker till Sätra bruk och firar farmors födelsedag
* jag och A hämtar hem två underbara kattungar som får namn efter RockáBilly =)
* vi firar A´s 22-års dag

februari
* katter, katter och katter
* vecka 7 spenderas i Idre och blir en fantastisk vecka med snö!

mars
* det kändes som det blev vår, efter den dag snöade det igen
* vår fest i Götene

april
* A blir bjuden på resa till tyskland med jobbet, jag blir kvar hemma själv i tre dagar
* våren kom på riktigt
* jag fyller 21
* de första kvigorna från Engdahl kommer ut i hagarna
* vi har påhälsning av hjortar i trädgården

maj
* A tar med mig på rally i fkp den första
* går på rasmus janssons konfirmation
* åker en dag på utflykt till silverfallen och har det underbart
* åker till gbg och spenderar dagen på stan innan vi tar plats på ullervi och kollar på speedway

juni
* bland de första dagarna blir det brölopp mellan Hanna och Robert, var vackert!
* A´s kompanjoner sätter in våran nya spis (som vi fort inte har någon fläkt till)
* jag blir kvar på komvux med matte D och fysik B
* firar midsommar här hemma med underbara vänner
* Billy rymmer ut genom fönstret.. 
*
 
juli (favoritt månaden detta året)
* månaden börjar med en semester på öland och ett besök på dansbandsveckan
* semester i Laholm med familjen
* LARS WINNERBÄCK konsert i M-stad. Tyvärr utan Miss Li
* en underbar semester i Uddevalla bara jag och A
* tillsammans med släkten på mammas sida firar vi mormor och morfars 50-åriga brölopps dag i Blombergshamn med enormt god mat på Kinnekulle

augusti
* fortsätter jobb med pappa och plöjer en sjukt massa
* vallar kvigor med bilen, det var en härlig syn. Vi före och de efter
* två filmer på bio denna månaden, mamma mia och arn
* den nya tröskan går sin premiär
* jag hittar kalven bland kvigorna och ställer mig frågan om man får ta det man hittar (hon var söt!)
* matfestival i skövde med A och Em

september
* jag skriver in mig på kraft källan och börjar mitt nya liv :p
* börjar rida Marilla =)
* äter fin avskeds middag med jossi innan hon stack till grekland
* hösten kom men grymt fina färger
* rullade tredje sködren av ensilaget

oktober
* rider en hel del i början av månaden. tre olika häster på tre dagar
* jag får mitt första vikarie jobb på leksbergs skola
* går på bio och kikar på rallybrudar
* är och ser Little Shop Of Horrors
* åker till elmia med inrikting inomgårds

november
* Jobbar två eftermiddagar hos Olle
* tävlar dressyr för första gången på två år
* ett besök på Ullared
* mikaela färgar och lägger effekt i mitt hår =)
* snö!
* är på observatioriet i lugnås och kollar på stjärnor

december
* mycker arkiv jobb på lrf
* spenderar en hel dag med Em innan hon åkte till idre
* bjuds på fina dagar med snö och solsken
* beställde och fick mina nya budggskor =)
* firar en mysig jul och träffar mycket släkt
* avslutar året hemma men A, Jona, Jossefin och J´s syster

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0