Nu är det slut på veckan..

Ja nu är veckan slut och idag är det lördag. Jag har inte skrivit på långe så jag tror jag tar lite om dag för dag..

Onsdag
Hela dagen handlade om klövar och klövvård på kor. Christer Bergsten föreläste hela förimddagen och man lärde sig mycket nyttigt och många frågor och funderingar kom upp. Tyckte han verkade ha ett roigt jobb där han testande och undersökte nya sätt att få bättre klövar. Senare på eftermiddagen fick vi testa på att verka döklövar. Tyvärr kom vi lite i andra hand och fick inte den feelbacken som iaf jag hade önskat. Hade hoppats på att han skulle kolla vad och hur man gjorde och visat bra/dåliga saker, men han stack rätt fort.

Torsdag
Då blev det diskussin mellan Arla och Falköpings mejerits styrelse. Båda tog sig tid och var hos oss en hel dag. Fick inblick i hur världsmarknaden påverkar mjölkpriset, fattar mycket bättre nu än förut är helt klart. Då jag kom hem på eftermiddagen ringde jag direkt till Bengt och fick ihop en träff med honom. Ska kolla på hans gård under mjölkkursen så nu har jag fått lite material. Spännanade ska det bli. Tyvärr har jag nog tappat plugg intresset för jag känner mig slö och slapp, tar inte tag i det! Vi har ju lång tid kvar, eller?

Fredag
Då var det kokontrollen i skolan som gällde, gick igenom allt som kan vara bra att veta och mer blir det på måndag. Spännande, kul att kunna läsa av vad siffrorna säger. Fick även härlig kvällsmat hos faster!

Idag har jag och A hjälpt farmor med hennes äpplen, har plockat massa kilon från hennes träd och nu ligger de inne i hennes garagr. Hon verkade väldigt nöjd. Ikväll blir det mat och bio i Skövde, vi ska fira lite för tidigt. På måndag har vi varit ihop i 2år..

Imorgon är det dressyrtävling i Mariestad och jag ska fö en gång skull inte sitta i seketariatet hela dagen utan lyckades klara mig undan det, fast det var med nöd och näppe. (ska ta hand lite mer om nästa tävling tänkte jag) Har varit lite irriterad för jag gjorde verkligen klart för dem att jag inte ville vara med på denna, tycker det är så mycket arbete men ändå hade de tagit för givet i stort sett att jag skulle vara där uppe imorgon bitti. Nepp, jag gör det inte! Jag ska däremot åka dit och kolla på Totte. Få klappa på honom efter 2½ år, tror ni jag kommer kunna hålla tårarna borta?


Kommentarer
Postat av: Therese

Åh du har så fin blogg. Skriver bra gör du också! Vem är Totte? GRATTIS till 2 årsdagen i förskott! Hoppas ni får en mysig kväll i Skövde! Kram

2009-10-10 @ 17:10:18
URL: http://cayha.blogg.se/
Postat av: Therese

Va spännande att du ska få träffa Totte! Hoppas han har haft det bra! Alltid svårt att sälja en sån nära vän!

2009-10-10 @ 17:29:48
URL: http://cayha.blogg.se/
Postat av: sara

Det är lugnt, jag förstår om du inte har tid! Det är ju ingen brådska ändå.. =)

2009-10-10 @ 19:24:29
URL: http://saraprynings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0