Målning

Hu, fick upp färgburken men konstaterade rätt snabbt att färgen inte skulle räcka. Fick se till att få hem en burk till vilket Anders, Linda och Annie fixade då de kom från stan. tack och himmla tur att de var i stan! Rollade taket , var hemst vitprickig efteråt.. haha. Sedan följde jag med mamma och Britt-Marie till skogen för de skulle kika efter blåbär och jag orkade inte vara hemma i stanken av färg. Vi plockade i 2h och jag har över 1½liter blåbär med mig hem. Underbart! Det bästa är att jag har verkligen kämpat och plockat alldeles själv. Min bär!

Väl hemma igen efter en kopp kaffe satte jag fart och målade listerna. Så nu bokstavligt taölat stinker det färg här hemma! Tyvärr måste jag rolla över taket en gång till, imorgon, vilket betyder att vi inte kan  tapetsera då utan får ta det på onsdag.. Jaja, det får väl gå bra då. Fick lite kvällsmat nere på gården ikväll, hemalagad , mumisg, pizza. Till efterrätt, ja gissa!? Blåbärspaj så klart :) Tog sedan en promenad över lillegården.. Blev en lång kväll men så är det ju ibland, spec på sommaren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0