Bugg teknik

Igår var vi iväg till Götene för första gången på terminen. Det var buggteknik med Göran som stod på listan. Göran är en tävlingstränare som går in iböand och tränar även den gruppen. Han kollar med sina hökögen på varje par och oftast börjar han och hjälpa tjejen. Han kommer med saker som en annan inte ens har en  aning om att man gör, eller inte vet att det är fel. Eller fel och fel, inte alltid fel heller men om man gör på ett annat sätt ser det bättre ut.

Igår sa han till A att efter vänstersnurrar släpper han iväg mig för mycket (jag tar för långt steg och hamnar före) Tränade på det en lång stund! Jag fick höra åter igen att det inte flyter, jag trampar ner 2an alldeles för mycket. Eller egentligen är det ettan så hinner jag inte till 2an. Måste bara tänka lite på det. Men det resulterar i att jag måste upp och dansa mer på tå. Det är svårt då músiken går långsamt.. Mycket att fundera på med andra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0