Herregud

Åå herregud vilken tur att jag inte var i skandinavium idag. Jag hade störtlipat. Det är ingen överdrift! Kollade precis på sammandraget från Kúrdressyren, det var Jan Brink och Briars sista stora tävling på hemmaplan! Det var så vackert! Så starkt! Sista halvminuten under programet var publiken med, klappade takten. Brink log, ett stort leende. Briar spetsade öronen och sträkte på sig, enorm känslomässigt! jag tjöt. jag behövde inte ens vara där, räkte med TV´n. Brink vann föresten med Minna Telde på andra plats. Det var också en enormt fin ritt, även då brann tårarna bakom ögonlocken. Tänk att det kan vara så starkt med dressyr! Ett enormt samspel mellan häst och ryttare! 

Jan Brink och Björsells Briar har nu avslutat sin karriär (på svenskmark, förhoppningsvis kvarstår Värdscups finalen i Las vegas!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0