Dansbanskampen 2009?

The playtones, årets bästa dansband! Eller? Jag tycker mest det låter som någon telefonsignal, thhheee playytooones. Ja men visst passar bra då mobilen ringer. Han ser dock ut som någon 60-tals artist och hade tv bilden varit svartvit hade allt fallit på plats (då passade inte mobiltelefonen in längre). Nu var den ju inte det utan detta band röstades fram som årets dansband 2009.

Var finns dansen om jag får lov att fråga. Jaja, visst en takt har de men allt låter ju likadant! Spec då man hör skillnaden mellan de band som spelat ihop länge och har ett gediket komp och kör bakom sig. Att var och en är enormt duktiga som musiker är det väl ingen som säger emot?

Min röst ikväll lades på Titanix (faktiskt 2st) men det hjälptes inte. Och att varken Blender eller Date gick vidare till andra omgången var förvånande. Lika förvånande som att Zekes inte tog sig till duellen så självsäkra som de gossarna var. Dates nyskriva låt för förestan riktit bra, den finns att lyssana på på svt.se/dansbandskampen.


Men jag kanske är lite hård. Kampen är väl ändå att nyare band som bli upptäckte av dansbandssverige och bara två band, The Playthones och Zekes, är nya i mina öron, de andra är gammla rävar ute på dansbansbanorna. Ska man tänka så vann väl inte rätt band heller men det blev helt plödsligt bara två band i finalen.

Hur röstade du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0