Idag blev det varmt igen

Mm, idag är det skönt väder =) Ja visst det blåser en del men ändå. Igår var det bara kvavt och klippigt men idag finns det gott om luft. Tvätten torkar i rekordfart.

Dagen började med att jag var nere på gården och hjälpte pappa med att mocka och strö hos kvigorna. Gick sisådär. Ena halmbalen höll jag på att få över mig, sedan druttade en kviga omkull och blev liggande i skrapgången, väldigt nära kanten vilket gjorde att hon hade såvrt att komma upp igen. Och så fick jag två nät under halmen så jag fick slita med att få loss dem, men det gick!

Sedan kom Em på besök =) Vi käkade lite mys frukost ihop och fixade lite med hennes blogg (kika på musikaltjejen.blogg.se)  Under tiden var A iväg med sin bror och kikade på TV och dator åt honom. Då han kom hem hade han hittat en fin åt Linda. Så efter maten, som jag åt nere på gården eftersom A drog iväg bort till sig) stack jag, mamma och Linda in till stan. Linda köpte datorn, tror det var ett riktigt bra köp. Jag var återigen och kikade på jeans kjolen jag hittade på Lindex igår så den fick följa med hem idag, super fin var den!!

Efter det lurade jag med mig Linda ut och sopa silon som jag lovat pappa. Hihi, ho ville självklart ha hjälp med den nya datorn, men då fick hon hjälpa mig först =) Tipade även ett lass åt pappa då vi var där.

Senare ikväll ska jag och mamma gå en sväng, ska bli skönt! Fast vi väntar lite till solen har dämpat sig lite ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0