Äpplekaka

Åå, jag har bakat värdens enklaste äpplekaka och den hur god ut som hellst! En riktigt äplekaka för mig är en med pärlsocker och kanel, eller hur!

Tänkte jag kunde dela med mig av receptet, resultaten (om den är god eller ej) kan ni få senare ;) Ska ha den som efterätt till lunch då mormor och morfar kommer =)

Enkel äpplekaka

125 g Smör
1 1/2 dl Socker
1 Ägg
1 3/4 dl Vetemjöl

Fyllning och garnering

2 Äpple; skalade, i klyftor
2 msk Pärlsocker
1 tsk Kanel

1 äppelkaka räcker till 6 personer.

Smält smöret i kastrull, rör i socker, ägg och mjöl väl. Häll i smörad form med löstagbar kant. skala och klyfta äpplena och tryck ner dem i smeten. Strö på strösocker och kanel. Grädda i ugn på 225g i ca 20 min.


Enkelt va!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0