tjugofjärde (om den tjugotredje)

Skrev ju aldrig någonting om gårdagen mitt i all glädje förut. Det var en väldigt bra dag igår.
Jag åkte till Lidköping tidigt på morgonen, hittade hem till Ida. Där bytta jag bil till hennes och åkte och hämtade Emma i stan. Efter tankning och tvätt av rutor m.m kom vi iväg mot GBG. Ida visste precis vilket parkeringhus vi skulle ta, närmast Skandinavium. Det var bara det att då vi kom dit var det hel fullt! Inte bra! Åkte runte lite, hittade ett annat ställe att stå på. Och jag blev riktigt förvånad då Ida sa att det bara kostade 40 kr att stå där HELA DAGEN. och jag som Alltid har vart med om att det är svin dyrt med parkering i GBG, men nu vet jag ju en bra ;) hehe.

Traskade en bit till Skandinavium och jisses vad kallt det var! Blåste verkligen is kallt i gbg. Men in kom vi iaf på mässan och jag fick en välbekant känsla i kroppen! Härligt!! Traskade fort iväg till Börjes, där är det alltid mest folk! Köpte ett par lindor till Totte direkt =) Ett par mörkblå å fina :)

Sedan gjorde vi upp ett taktiskt mönster så vi inte skulle missa nått och började gå i gångarna upp å ner. Såg så mycket fin =) Blev helt kär i en talva där nere, ska se om jag hittar en bild på den! Sedan började vi bli hingriga iaf så vi traskade iväg ut och till Donken. Ja, va var ju tre tjejer inte blir det annat än donken då! Sedan tillbaka in. Efter en stund tog i Börjes igen och då blev det shabrak, sadelunderlägg, reflex till Nisse och på ett annat ställe hittade jag läder remar till sporrarna.


180972-21

När vi sedan gått där på mässan i flera timmar kommer Ida och Emma med förslaget att vi ska åka ut till Hööks. (här räcker det inte med sveriges strörsta häst mässa inte ;) haha) men iaf, åkte ut till Hööks och Ida hittade stigläder och stigbyglar och ett par skit snygga ridskor :) Då kom jag på att jag ville in på IKEA också då vi ändå var så nära. Ville köpa skrivbordsbenen som jag kikat på i katalogen och backar att ha i min tros-strump låda så det kan bli lite ordning i den. Så in på IKEA och jag vill lova att IKEA i Kållered är STORT! Jätte stort! Tog säkert 1½ timma där inne fast jag visste vad jag skulle ha. Ida och Emma hittade också lite behövligt grejer. Sedan tog vi iaf bilen och började återresan hem. Var en riktigt bra dag! Härligt! Enormt kul med både Ida och Emma!! Var i Lidköping och Vinninga igen frammåt 7. en hel dag!

Inköpslista:
  • Mörkblåa lindor till Totte
  • Mörkblått Shabrak till Totte
  • Sadelunderlägg (vitt)
  • Nya tyglar (jätte bra tyglar, hopaps jag iaf)
  • remar till sporrarna
  • ridvantar till Linda
  • Reflex täcke till Nisse (hund) (ur fint ;))
  • Skrivbords ben
  • 3 backar till byrån
  • kylskåps magneter (kunde inte låta bli)
  • lampa till mamma
  • ljus till Robban ;)

Nä men det var nog allt. lite att släpa på ;) haha. men roligt!

Idag fick jag lov att mjölka nu på eftermiddagen, gick riktigt bra och pappa berömde mig, det är inte var dag. =)

Ta hand om er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0