femtonde

Har ingen bra bild idag. Känner helt enkelt inte för det. Har liksom inte hunnit skriva. Robban är ledig denna veckan så jag har spenderat den mesta tiden med honom.

Nu är det bestämt. 33 st av våra kor blir Skåningar vecka 10. Han som var här och kikade i fredags ville ha dem. Senare ska även kvigorna åka dit. Känns fruktansvärt!! Men ju mer man funderar och tänker på det så känns det bättre. Korna kommer alla till samma ställe. De kommer gå i lösdrift med massa mat. De kommer blir mjölkade i grop (inte massa krongel med robot) De kommer få det kalas.. Det är ju mycket naturligare för dem med lösdrift än vårat uppbundna. och helt tomt kommer det ju inte att bli, inte direkt i alla fall.

Denna veckan har även jag och Linda hand om hästarna. Anita och Jonny har åkt till Sälen. Lite lyx då vi får varsin häst att rida men enormt vad tid det tar att mocka och fodra åt alla 5. Imorn ska vi åka med Totte och Flingan upp till ridskolan. Det ska bli kul. Hoppas det inte är isbana, då åker vi ju inte så klart.. Men det vore väldans bra att komma upp. Första helgen i marsär det tävling och Totte har ju inte galopperat på flera veckor, det går liksom inte ute i det hala och hårda för den delen.

Igår var vi i Vänersborg och badade. mycket mysigt och avslappnande. Sedan efter det åkte vi till Frida och firade hennes 15års dag. Mysigt och enorm god mat!

Säkert har det hänt massa mer, men nu är jag så distraherad så jag vet inte vad jag ska skriva..

Ta hand om er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0