En bra dag!

Idag har det varit en bra dag! Imorse fick jag lite sovmorgon vilket var skönt. Åkte sedan iväg till Skara och Götala. Där fick jag vara med dem på deras dagliga arbete vilket var utfodring, ströning och vägning. Både av tjurar och lamm. Fick bra beröm och skötte tillslut vägningen på egen hand. Eller nja, givetvis var det en som föste fram dem. Kul var det eftersom jag verkigen kände mig behövd!

For hem, bytte kläder för att sedan åka ner till kvigorna här hemma. Då jag öppnade dörren till laggården fick jag syn på två stora ögon. Det stog en kalv i gången där den inte skulle vara så det första blev att försöka få tillbaka henne dit hon hörde. Ingen var hemma men med hjälp av lite bärbara grindar gick det fint. Risken var ju att få ut 12 stycken kalvar istället för 1 ;) Grejjade en bra stund där nere.

Dagen avslutades med en lagom tur på Hassa. Mysigt och skönt! Har precis duschat och det var den skönaste duchen på länge för jag var verkligen smutsig! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0