Så kallt så att vattnet frös.

Äntligen fick jag mig en kopp kaffe, det och en treo ska förhoppningsvis göra så att huvudvärken försvninner!

Idag ringde pappa och väckte oss, inte så jätte tidigt men vi sov båda som stockar. Varken farmor, vi eller kossorna i ladugården hade vatten och det blev ett himmla stress innan vi fick reda på var felet var. Vi testade propparna, rev upp brunnen och kollade pumpen och till slut kom det fram att det hade frysit i slangarna in, här i källaren. Fick värma med kupeefläktar. Så fick vi igång det här iaf. Pappa åkte hem och rev i ladugården där det var på vippen att frysa ihop alltihop. Vi åkte och hämtade grejer åt han och sedan var vi nere på torpet hos Karl-Henry för att se om vi kunde få igång hans vatten också. Det gick tillslut och frammåt 4 kom mamma och pappa -Då fungerade vattnet överallt. Tur som sagt att det inte frös ihop helt i ladugården med alla djuren! Nu får vi ha fläkten gående i källaren och hoppas att det inte händer igen!! Får även hoppas att vattnet snart är såpass klart att man vill dricka det igen. Antagligen lossnar det massa skit i slangarna då det blev så här...

Ska dricka upp mitt kaffe, blåsa håret och sminka mig innan vi sticker till Götene och dansar. Äntligen, är verkligen jätte längesedan vi dansade!! Och om några veckor ska vi göra våran första danstävling.

Vi hörs

Kommentarer
Postat av: S O F I A

SV; Så, nu tror jag att det är fixat!

Tack än en gång för all hkälp :)

2010-01-10 @ 17:59:47
URL: http://sofiakarlbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0