Årsresume för 2009

Januari:
 -> Farmor bjöd med oss på solterapi i början av året, varmt och skönt!
 -> Jag får vikariat som syslöjdslärare på mellanstadiet.
 -> Vi packar och åker till Teneriffa.
 -> 090120 Vi förlovar oss!!
 -> Vi drar igång och tränar buggteknik igen.
 -> Anton fyller 23.

Februari:
 -> Billy får åka till veterinären med ett haltande ben.
 -> Jag rider en hel del på Marilla.
 -> Denna månaden var ridskolan ett stort irritation moment!
 -> Jag rider klubbtävling och tar min första placering på häst! 
 
Mars:
 -> Anton får ett kusinbarn till, Benjamin.
 -> Mitt vikairiat tar slut.
 -> Vi dansar mycket.
 -> Är på studiebesök på Vadsbomjölk.
 -> Är på öppethus på SLU - Uppsala. Det rör till allt i mitt sökande och jag visste inte alls hur jag skulle göra då.
 -> Vi träffar Benjamin för första gången.
 -> Månaden bjuder på många sena och sömnlösa nätter då ja tänker, och tänker på skolalternativ.
 -> Får vik på Leksbersfritids som ska vara fram till juli vilket jag inte vet då....

April:
 -> Är på scrapbookingkväll och blir fast.
 -> Vi får reda på att vi får flytta till solbacken!
 -> Blir placerad på en fjärdeplats av 17 på klubbtävlingen vilket gav oss en röd rosett och ett ärevarv!
 -> Postar alla ansökningar, intyg och betyg till skolorna.
 -> Em, Hanna, Lida och jag åker till Lkp och dansfestivalen. Det var årets danskväll!
 -> Vi packar och städar på torpen..

Maj:
 -> 1 maj flyttar vi våra saker till Solbakcen och för börja med att städa överallt!
 -> Vi tapesterar, målar och köper in nya grejer till huset.
 -> Jag jobbar fort på fritids.
 -> Tjejmiddag hos Em som bjöd på mycket skratt!
 -> Gocart körning i Jkp för att fira pappas 50-års dag. Jag kom med på topplistan och fick en fjärdeplats av 21st.
 -> Samma kväll åt vi gott och badade tunna på campingen på Hökensås.
 -> Vi tog oss ann rabatterna ute och grävde och rev tills vi var blå, men bra blev det!
 -> Firar morsdag vid Blommbergshamn.
 -> Kusin Pontus konfimerar sig.

Juni:
 -> Vi får våran snyggs soffa till storarummet.
 -> Jag köper en ny mobil.
 -> Tapetserar färdigt storarummet.
 -> Linda tar studenten!!
 -> Firar midsommar afton hemma i lugn och ro men bra gäng och spel.
 -> Rocky är borta över en vecka från oss.
 -> Har inflyttningsgrillning med A´s släkt, en mycket lyckad kväll!
 
Juli:
 -> Jobb jobb, sommaren är varm och vi gör så mycket utflykter vi kan med ungarna, bla åker och badar på Ekudden och ett besök hemma hos kossorna.
 ->  A köper ny tv som kommer upp på väggen (erkänner att det blev bra!)
 -> Gör sista dagen på fritids.
 -> Målar lister och river tapeter i hallen.
 -> Åker till Uddevalla på semester!
 -> Plockar rekord mycket blåbär!
 
Augusti: 
 -> Vi har inflyttningsfest på solbacken.
 -> Pappa fyller 50 och det firas med öppethus.
 -> Vi åkerr på yttligare semester till Varberg.
 -> Njuter av att vara ledig innan sklan börjar.
 -> Åker och träffar Malin I som jag inte sett på jättelänge. Fick en härlig ridtur med henne!
 -> Jag och mamma följer med Linda till Kristinehamn och tapetserar och installerar henne i det nya rummet.
 -> Plöjer åt pappa.
 -> Rikard får körkort.
 -> Jag börjar på BYS, At09 i Skara!

September:
 -> Flyttar upp Kristina till Strömstad.
 -> Skolan knallar på och jag vet inte vart jag ska ta vägen.
 -> Jag är med kusinerna till Trossnäs då de rider fälttävlan.
 -> Är på skördefest i skolan med mina nyfunna kompisar!
 -> Är med på fototävling i Skara.
 
Oktober:
 -> Börjar med klassfest med bowling och mat.
 -> Mjölkkursen drar igång ordentligt och nu har vi mycket att göra!
 -> Jag träffar Totte efter 2½ år! Han var fort totte vilket var en lättnad!
 -> Det blev mycket dans och träning!
 -> Skriver rapport om Månsagården.

November:
 -> Åker till gbg, kikar på Jerry Williams, äter gott och slappar på relax.
 -> Besöker Degeberg där vi fick klättra upp i ett vindkraftverk!
 -> Linda klarar uppskrivningen och får sitt efterlängtade körkort!!
 -> Vi går på sittning i skolan i fin kläning och kostym.
 -> Vi river utr badrummet för att få nya våtrummsmattor.
 -> I skolan är det ekomomikurs.
 
December:
 -> Vi får nya våtrumsmattor i badrummet!
 -> Åker till Ullared och handlar massa julklappar.
 -> Bakar mumsiga pepparkakor!
 -> Badrummet blir färdigt med nya möbler.
 -> Jag ägnar mycket tid åt julkorten som jag gör själv.
 -> Julavslutning med skolan  Varnehem.
 -> En julafton som bjöd på mycket fina paket och mycket släktningar!
 -> Åker till Örebro med mamma och Linda, en lyckad dag!
 -> Firar in det nya året här hemma med trevligt folk!

Och jag som inte skulle skriva så mycket....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0