Marknadsinriktad nötköttsproduktion.

Vad trött man blir efter en hel dag i skolan, åkte redan vid 7 iorse och var inte hemma förrän efter 6.. Imorgon blir det inte riktigt lika tidigt men betydligt längre på kvällen. Ska på köttsmakning på kvällen, smaka på den ni. Ska bli riktigt kul och jag hoppas verkligen det ger någonting! Annars har denna dagen varit bra, har varit en halvdag på slakteriet och lärt oss om  slaktmogndsbedömning, fick även bedömma flera djur själva innan de gick till slakt och sedan se dem slaktade slaktkroppen med expertklassning. Kul och vi hade inte så grymt mycket fel, bara ett steg upp eller ner på de flesta, hade även några exakta och få som var helt åt skogen.
Fick denna gången gå in i ankomsthallen vilket vi inte fick sist jag var på scan, tack nu vet jag hur det är och jag tycker det är mycket bättre än att vara helt ovetande, ja sån är jag även om det är hemst/obehagligt och rätt äckligt.

Har även räknat kalkyler igen, liknande agriwise men mycket sinplare. I alla fall känns det så efter alla veckor med det riktga programet. SKa även göra ett projektarbete med en gård. Jag ska göra det tillsammans med Helena, så kan man diskutera sig igenom :D det gillar jag. Ska bli skönt att ha hela nästa vecka hemma och ägna till plugg och få undan massa olika saker som ska in. Sedan drar bygg och inomgårdtekniken igång. En kurs som jag ser fram emot!

Nä, ska fortsätta kika på tv, innan jag hoppas på en natt med ordentlig sömn!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0