Rostar gammal vänskap?

Det är jobbigt då man är sådär riktigt trött men ändå inte kan sova. En av mina svagaste sidor kan man lugnt påstå. Är enormt avis på dem som sommar direkt, önskar det var en vana även för mig istället för en ovana. Jag tänker nog för mycket.

Pratade med malin in stund på rasten och kom fort fram till att gammal kärlek aldrig rostar. Det är så sant, men hur är det med vänskap? Kan man säga samma sak där? Just nu tror jag det för efter vårat samtal har jag nästan konstant tänkt på min en gång i tiden bästa vän som valde att ta avstånd och som antagligen aldrig kommer bli den person som jag en gång kände utan och innan. Tack vare honom klarade jag motgångarna och kunde kämpa för min dröm även om jag då uppfattades som ego och ett enormt stud. Jag behövde det för min skull för att kunna stöta bort det som var så start med sötåsen de sista terminerna. Jag vet att han försvarade mig då jag inte kunde göra det själv och jag visste att han var ärlig och rättvis. Önskar att det gällde samma där, att gammal vänskap aldrig rostar..

Kommentarer
Postat av: Sanne

"Ga ofta hem till din van, for en oanvand stig vaxer snart igen"



Sen kan man ju alltid dividera om ifall det stammer eller inte...

2009-12-01 @ 10:46:59
URL: http://sanniday.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag är så glad att vår vänskap inte rostar, även om vi inte ses så ofta nu så älskar jag att vi bara kan prata på när vi väl ses! det är äkta! <3

2009-12-01 @ 16:33:34
URL: http://musikaltjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0