söndag

Söndagen förvann den också, konstigt nog. Grävde mycket ute idag med. Det slutade med att pappa fick komma med lastmaskinen och en länk som vi virade runt rötterna och drog upp. Två rosenbuskar som hade vuxit med tjuvskott vilket gör att de inte blir några blomor och ett asp träd. Det hade säkert växt obehindrat i närmare 10 år.. I vår rabatt! Men nu är det väck och rabatterna rena! Har även satt upp en spalje vilket blev kalas bra!

Funderade en del förut. Jag som aldrig har brytt mig om eller kunnat blommor förut har nu två långa rabatter fulla, stenparti och tre krukor. Plus en nygrävd rabatt som vi ev ska sätta riktiga rosor i. För några år sedan hade jag tre kaktusar i fönstret på rummet och kännde att blommor var inget för mig. Ni vet ju varför man har kaktusar, för att de inte behöver så mycket vatten och man kan i stort sett inte ha ihjäl dem! Fast nu ljuger jag för en av mina kaktsuar dog, vet ni varför!? Haha, jo den fick för mycket vatten! Den ruttnade innifrån! Nu mera står det två orkidér som blommar för fullt (den ena med över 10 blommor) en passionsblomma som kommer med massa konoppar och en hel del andra blommor. Kasnke är det för att man nu sitter i ett eget hus och får lära sig och ta sig i kragen för att blommorna ska överleva. Det är ju inget kul annars. och att vi har så mycket i rabatterna ute är väl för vi fick ett prakt exempel på hur det kan se ut annars.


Imorgon kanske jag kan ta kameran och visa våra rabatter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0