sen natt

Klockan är igentligen alldeles för mycket för att sitta här, man jag kan inte sova.Sen var jag hungrig också..Då jag satte mig tillrätta under två filtar kom katterna och la sig vid min sida. Känndes bra!

Funderar fortfarande en massa på skol-alternativ.. Är nog därför jag inte släpper in john-blund i mitt liv.

Då jag tänker husdjursagronom tänker jag Uppsala, lång period att läsa, bir jag vad jag vill då? Det känns, som jag nämt tidigare att många studerar mer eller doktoerar i någonting. Jag vill ju inte det. Hade kontakt med en som gått ekonomilinjen och nu jobbar hon som rådgivare på lrf. Hon har hand om "framtids-samtalen" med bönder och frågan till henne var ju om hon behövde de 4,5års studier som hon har bakom sig. Vet ni vad hon svarade: nej.

Lantmästare vs Agrotekniker
är vad jag fattat som lite samma sak. Båda är två åriga och båda erbjuder både växtodling och husdjur. Lantmästare kräver också 2års arbetslivserfarenhet. Ska jag välja på något av dessa blir det Agrotekniker, man läser då i skara istället för Alnarp (skåne, typ Lund) och  jag kan vårda det förhållande jag har.

Tänk om man kunde se 5år frammåt. Tänk om jag kunde veta att jag inte äventyrar det underbara jag har här hemma om jag läser på annan ort. Tänk om...

Jag vill ju ha A kvar hur det än blir, jag vill verkligen satsa på oss. Klart jag tror och hoppas vi klarar 4år om jag läser någon annanstans men... A, ni fattar, det är så mycket tankar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0