Det är varmt, det är sommar!

Nu är det verklien hett ute, väldigt hett! Sitter faktiskt inne både jag och A vid varsin dator. Har städat lite, det tog endast 1h sen var hela huset iordning. Kl 5 kommer släkten på A´s sida. Då ska vi grilla korv som "inflyttninsfest" Jag hoppas innerligt värmen har lagt sig lite tills dess. Iaf att det har blivit ordentligt med skugga på baksidan!

Rocky är fort borta. Jag fick en nytändning igår då grannen kom och sa att han hade sett honom, ja han var helt hundra på att det var våran katt, vid K-J´s plansilo. Har varit där jätte många gånger och ropat men ingen Rocky ville ge sig tillkänna. Sen kom det fram att de som bor precis brevid där har en grå katt. Fast den är verkligen grå och inget spräcklig som Rocky är. Jaa, är han där så kasnke han kommer när vädret blir sämre? Kanske! Är jobbit, hoppet överger mig inte. Fast jag önskar att det kunde göra det och bara inse att han är borta. Hur länge kommer vi gå ute och ropa på honom? Kommer han komma en dag då vi minst anar det? Eller har det hänt honom något? Han lär ju inte klara sig länge utan vatten i denna värmen fast han är katt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0