Idag och igårkväll

Har varit uppe ett tag nu och grejat. Betalat en och annan räckning, satt över pengar så jag kan växta till euro, tvättat och ätit. Sitter här med en kopp kaffe som tyvärr är kokad igår och värmd i mickro, inte alls lika god som ny bryggd men det är inget kul att brygga kaffe till sig själv.

Ska snart fixa till håret och åka till stan för att fixa lite saker tills vi åker på söndag. Ska leta upp små mouse och spray flaskor bla. hoppas de har sådanna på lindex för annars vet jag inte var jag ska leta. Ska även sola och numera har de ju dropp-in-tider. Kanske har de haft det ett tag vad vet jag, har ju inte varit där på jätte länge. Får se om jag hinner dit en sväng på fredag med så kasnke inte kroppen får en chock nästa vecka.

Igår efter jag skrev om jobbet kom A hem och sa att han var tvungen att åka till Kättilstorp för det var en truck som stod still där. Snabb i vändningarna följde jag med och hoppade av hos Andreas. Eftersom han aldrig någonsin har mottagning på sin telefon då han är i laggorn lyckades jag inte få tag på honom innan så han såg lite förvånad ut då vi svängde fram på gårdsplanen. Det var ett lyckat stopp. Jag gick runt och grejade med honom under de nästan två timmar det tog för A att fixa det han skulle. De hade en kalvförlamningskossa som jag hjälpte till att vända på. Det var länge sedan man gjorde något sånt och man saknar det. Är inte kukl med sjuka djur men det blir något speciellt, för vad man än gör kretsar det runt en ko. Kollade även in laggorn som de håller på och bygger och klappade de gamla kvigorna som han köpte av oss innan A kom tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0