Ridning och veterinärbesök

Dagen har minst sagt varit varierande. Började med en liktion imorse, treorna från Leksberg. De gjorde sitt bästa med att vara lite tysta då jag hade förkladat för dem att jag hade lite ont i huvudet. 20 över 9 var jag klar och åkte direkt hem igen, kännde bara för att gå och lägga mig! När jag kom hem satt Billy ihop kurad på trappan, inte så ovanligt men det var bara det att han linkade in! Hade verkligen gjort sig illa i vänsta fram benet/tassen. Inga synliga sår så han hade ju inte blivit biten eller påkörd. Ringde upp kina och förklarade läget, hon jobbade inte, ringde vidare till Olle och efter ett tag fick jag en tid. Väl inne röntgades Billys ben men Olle kunde inte se mycket förändring. Möjligt att det var något uppe där benet sitter i ryggen (typ) men det är bråsk där och kommer läka av sig själv. Men han skrev ut smärtstillande medicin som tur va. Billy skötte sig verkligen bra inne på kliniken. Olle sövde honom inte ens fast han tog 2 bilder på benet. Sedan då vi väntade på resultaten låg han still i mitt knä, han rörde sig inte ur fläcken. Kändes som han sökte trygghet. Duktiga kisse! Fast han tyckte nog det var skönt att komma hem igen och få lite medicin så det inte gjorde så ont längre.

En lektion till hade jag på eftermiddagen, då med 6orna. De skötte sig också väldigt bra idag, mkt trevligt!

Emellan lektionen på morgonen och vet.besöket hann jag även med att rida. Var skönt att komma ut på vägar med orörd snö MEN det labbade i och Millan fick stora styltor så det blev en stor skritt tur. Som tur va var det inte lika kallt som igår så jag frös iaf inte där jag satt och "bara åkte med"

En ung Billy, nästan på dagen ett år sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0