Kommentarer om MRK

Fredag idag. Satt och funderade förut, tänk om jag glömmer bort att jag ska jobba på måndag. Glömmer att åka till skolan. Skulle inte vara så bra. Har jobbat 2½ timma idag. Sorterat lite mer papper. Sen fick jag med mig 300 papper hem som ska vikas ihop och stoppas ner i kuvert. Blir iaf någon timma till och jag får ju betalt! sen är det skönt att kunna sitta här hemma också, spec i em då A är hemma.

Igår fick jag ett brev från MRK där de ville att jag skulle betala medlemsavgiften. Det var bara det att på klubbtävlingen i November betalade jag den och det skulle inkludera hela året 2009. Försten så tycker jag att är man med i en kommitte, så som jag är med i dressyrkommitten borde klubben göra någonting åt de personerna, de kan ju åtminstånde bjuda på medlemsavgiften? hur är det i andra klubbar? (som inte är ridklubbar?) tycker det är höjden att de kan kräva det av en. och vet ni vad, jag ahr ju inte ens en häst, jag tävlar inte för mariestad utan jag bara jobbar för den där jävla kluybben, utan att få ett tack! Den enda som uppskattar det man gör det är Anita och de andra lär inte märka vilket jobb man lägger ner, tex. innan tävlinar, förrän man försvinner. Funderar i att skita i det! Men just det, jag blev visst utsatt som grenledare i år.. Hm.. Det fanns ett inlägg i MRK´s gästbok idag där man ifrågasatte varför klubben inte kunde hjälpa sina tävlings ryttare. Jag citerar:
 
"Jag tycker det är dåligt i Mariestads ridklubb, att de som tävlar på lite högre nivå och verkligen gör reklam för Mariestads ridklubb, måste betala allting själva. Varför kan inte även Mariestads ridklubb exempelvis stå för medlemsavgiften eller något liknande. Det tycker jag skulle vara en fin gest ifrån Mariestads ridklubb, till de ryttarna, som verkligen ligger ute och tävlar mycket för klubben." 

Jag själv tycker att det även inkluderar de som arbetar ideelt. Det skulle bli en mycket bättre stämmning i hela klubben om man fick lite positiv feelback. Vill du läsa hela inlägget eller kika in på Mariestads Ridklubbs hemsida, klicka här! Detta är en bra sak att ta upp på årsmötet. borde se till att någon gör det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0