SJÄTTE

Idag har det varit en lång dag. Började med en liten sovmorron. gick upp vid 9 men bara för att hämta religions boken. La mig en stund och läste den. somnade till en kvar till efter en stund. Upp och hopp. Göra mig iordning, äta en bulle och en banan. Sedan ner till sjukhuset och gyn.motagningen. Träffade en super duper barnmorska där. fick fylla i lite papper iaf så jag var frisk och sedan pratade vi lite innan hon la bedövningen i min arm. Det var bara det att den tog inte riktigt så då hon skulle sätta in staven gjorde det ONT. så jag sa väl det och hon fick ge mig mer bedövning.. så efter ett tag gick det finnemang. Åå jag kan ju inte låta bli att kolla då nån sticker på mig eller grejjar. haha. låg och såg på då hon grävde i min arm ;) Sedan fick jag ett fint förband. Skulle haft det tills imorn bitti men tatt av det. det spännde så efter jag mjölkat så då åkte det av. Måste ju duscha också snart...

Stack iväg och upp till mamma där det låg en handlingslista. Iväg till Oxen och handla. Kul att scana ;) haha. Köpte slingmedel. Fick ju vårkänslor igår så då ville jag lägg i lite nya slingor. Då jag åkte hem satt jag och tänkte på att jag borde ringa Sven på Bjertorp ang jobbet. men först ville jag disskutera med mamma om hur man ska göra då jag behöver vara ledig var torsdag förmidda nu i början men det han jag inte. Då jag stängde av bilen är hemma ringde han mig...! Alf som jobbade där förra sommaren hade kommit in och sagt att han ska ta ut sin pension nu så han kommer inte att jobba i sommar. Det vill säga att Martin hade blivit själv. Men jag ska börja jobba 2april igen. Känns bra =) Men nu kommer ju funderingarna på hur jag ska göra med boendet. Vill jag tjäna mycket pengar så vet jag ju att jag får bo hos mormor och morfar men det känns inte riktigt rätt. Jag vill ha mitt eget. Jag längtar efter det. men jag vet inte riktigt vart jag vill bo. Skara, Vara, Lidköping eller på Bjertorp? Finns ju lite olika alternativ. Mamma skulle kolla med sin jobbar kompis om hon visste nått i Skara.

Jaa, sen gick det en stund och så ringde de från sjukhuset.. snacka om att bli paff. De ringde från gaskoskopi avd. Jag hade fått en tid på fredag. Den remissen skickade de för sisådär snart ett år sen. Jaa, här går det undan, inte. var osäker på om jag skulle göra det eller inte. har ju inte haft ont i magen nu. men de kunde tydligen se om det var nått och så skulle de ta prover så OK då. Ska få papper imorn som säger vad som gäller. Får se, kasnke drar mig ur...

Sedan har jag mjölkat. inget har stämmt idag. tatt massa tid. maskinerna har trillat isär, släpp från snöret och jag vet inte vad allt. Kor brunstar så de sparkar och har sig.. men men det gick ju tillslut iaf. Käkat lite och diskuterat lite med mamma om allt. kasnke ska ta mig en dusch snart.. Sedna är det dr. house på TV. kalas! :D haha.


...Even if it brakes your heart to be just friends,
if you really care for someone,
you´ll take the hit...


ta hand om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0