FEMTE

Nu hoppar det iväg i tiden.. I lördags förmidda ringde en förkyld Camilla och sa att de behövde hjälp med starlistor m.m inför gårdagens tävlingar. i å med att jag hade åtagit mig att vara tävlingsledare tillsammans med dem så var det bara slänga sig i bilen och åka. Fixade det riktigt bra tycker jag. fick ihop alla starter så det inte krockade och så. Sedan hem igen, käka lite med mormor och morfar och sedan iväg till Robban.

Hos honom var jag några timmar innan jag åkte vidare till Skövde och Melker. Där var det lite folk.. Kom mer sen och. rätt ok ändå. Melker brukar ju ha film kamera med sig överallt så de kollade vi lite på, inte så värst kul för dem som inte var med så mycket men jag tyckte iaf det var enormt kul att se filmen från Brommö.!! Det måste vi ju bara göra om!

Sedan hem på natten där. Det var typ minus och kom ner nått uppifrån så det var HALT! Iaf, hem och sova. kom upp lite för sent på söndagen. men Linda hade ju sagt att Totte var klar för att ta med upp till ridskolan vilket han inte var, irriterande!! Så det blev lite jäcktigt. När vi sedan kommer upp är första startande stryken oh jag får stara först. Mamma och Linda kom med Totte och helt plödsligt hade jag 10 min att lungna ner honom och rida fram på. Jaa, som bäddat för katastrof. Men, men. Det var massa knasigheter. han trasslade med höger galoppen nere i hörnet som han altid har gjort, riktigt mycket denna gången också, det gjorde att jag koncentrearade mig så hårt på att hålla honom i galopp att jag inte räknade volterna och red bara en volt där det ska vara två. Det är första gången någonsin jag rider fel!! Jaja.. börja om med högergaloppen igen och då fattade han fel och kronglade igen men då red vi iaf två varv!! Sedan var det Lindas tur och hon sopade banan med mig denna gången. Kul för henne! Så glad var hon.

Linda & Totte


Min och Kinas interna tävling slutade med att hon slog mig med 5 poäng. vänta bara tills nästa gång! :p

Idag på morgonen har jag haft kemi lektion. fick reda på provet och det var massa fel. men jag hade rätt på de svåra frågorna vilket gjorde att lärar hyste förhoppningar sa han. och nu är jag med från början!

ta hand om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0