13/7 -07 (fredag den trettonde)

Har varit en omväxlande dag, iaf då det är mitt humör. Det var inte mycket som stämmde i morse då det mesta ville jävlas. Drog efter mycket om och men iväg till Viken och gödslade våra försöka där. Sedan hem igen, rätt trökit! Kom tillbaka till Bjertorp och såg fina spår i gräsmattan. Då hade vår "praktikant nisse" KÖRT FAST! Genast var jag på bättre humör! Nu slipper de ju mobba bara mig! Haha. Roligt. sen gick resten av dage mycket lättare och hem resan gick också väldigt fort.. Så nu är jag hemma och tydligen kommer det inte hända mer ikväll. Anita och Jonny och kusinerna skulle komma ner och grilla med oss. Bra det för jag är hungrig så de får gärna komma nu! :) Pratade om dans men då de trodde de va typ bara pansionärer är det ju inte så kul!! Inte för killarna iaf, jag skulle ju fått dansa men de är ju inte kul för mig heller om de ska sitta och vara uttråkade. Får bi en lugn kväll och det gör ju inte så mycket. Var väldigt slö förut, men nu är det bättre!

Och jag måste ju berätta. Var och red igår men då fick jag inte rida lilla grålle inte tan red stora Alicon. Det gick hyfsat bra måste jag säga. Hon är stor och jag är inte van vid det men tillslut fick jag henne under mig och gjorde lite övningar. Hon gjorde fins flyttningar och ökningar både i trav och galopp. och framdelsvändningar, det kunde hon tydligen inte enligt ägaren men jag tyckte hon gjorde det mycket bra. Hoppas jag får rida henne mer! :D och självklart Grålle ponken också som här är på bild :D

image60



Ta hand om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0